La dimensione socio-ambientale nelle PMI: luci ed ombre

Stefania Supino

Abstract


Most of the existing key concepts and tools addressing CSR issues have been developed by and in the context of large enterprises. The multitude of SMEs remain at an early stage of environmental and social management, limited in most cases to local activities, characterized by an occasional approach, unrelated to the business strategy. The aim of this paper is to delineate efficient ways of promoting appropriate 'small business responsibility', considering SMEs' specific profiles and needs.


Full Text

PDF

Riferimenti bibliografici


CITTERIO A. e LENZI I., "Reti di territori, reti di responsabilità sociale", in: Rapporto sullo sviluppo sostenibile, 8, 2005.

EUROPEAN COMMISSION, "European SMEs and social and environmental Responsibility", in: Observatory of European SMEs, 4, 2002.

MOLTENI M., LUCCHINI M., I modelli di responsabilità sociale nelle imprese italiane, Franco Angeli, Roma, 2004.

MOLTENI M. e TODISCO A., Piccole e Medie Imprese e CSR. La CSR come leva di differenziazione, CSR Manager Network Italia, 2007.

PROTO M., SUPINO S. e MALANDRINO 0., "Sustainability building: una nuova sfida per le imprese del terzo millennio", Atti del XX convegno di merceologia, Roma, 26-28 settembre 2002.

SUPINO S. e PROTO M., "The CSR: a big challenge for small business", Atti della Corporate Responsability Research - CRR - Conference, Dublino, 3-6 settembre 2006.




ISSN: 1971-5293

ISSNe: 2283-3374

Esperienze d'Impresa, Reg. Tribunale Salerno n. 875 del 3/11/1993